Základy jídelníčku na hubnutí

Existují tisíce různých dietních jídelníčků, ale než se začnete podle nějakého stravovat, je třeba znát základní informace. Změna jídelníčku nemusí být tak drastická, jak se na první pohled zdá.

Důležitým faktorem je kromě samotných potravin i správné časové rozložení jejich konzumace a pravidelnost. U samotných jídelníčků tento fakt často nebývá zmíněn a výsledky se pak nemusí vůbec dostavit.

Vláknina je základ

Vláknina blahodárně působí na naše střeva a zajišťuje dobré trávení. Její přínos je tedy neocenitelný především při držení diet, kdy je potřeba, aby vše fungovalo tak, jak má.

Problémem ovšem je, že její příjem je u většiny lidí podprůměrný. Je tedy třeba do jídelníčku zařadit, kromě ovoce a zeleniny, i celozrnné pečivo či cereálie

Ovoce a zelenina

Pod slovem dieta si mnozí představí právě ovoce a zeleninu. I když do jídelníčku na hubnutí nezpochybnitelně patří, je potřeba brát v potaz i fakt, že to rozhodně není jediná součást a i zde je nutné dodržovat základní pravidla.

Jídelníček by měl být na tyto potraviny skutečně bohatý, ale více by měl obsahovat zeleniny. Je to z důvodu vysokého obsahu sacharidů u některých druhů ovoce. Proto je lepší ovoce konzumovat spíše ráno, jako dodání energie a později přes den dávat přednost spíše zelenině.

Maso může být, ale…

Maso je skvělým zrojem bílkovin, ale i minerálů či vitamínů. Důležité je, aby bylo libové. Doporučované druhy jsou kuřecí, rybí a hovězí. Konkrétně u masa je velmi důležitý způsob přípravy. Smažené či dokonce v trojobalu je zkázou pro snahu zhubnout, takže místo toho maso vařit či dusit.

Důležitý pitný režim

Dostatek tekutin je důležitý nejen během léta, ale i pokud chcete hubnout. Voda dokáže nastartovat metabolismus a také ho udržet ve správném chodu.

Slazené nápoje či dietní limonády však nejsou správnou volbou. Na prvním místě je čistá nesycená voda. Vyhýbat se však nemusíte ani čajům, protože tuky pomáhají dobře spalovat zelený a bílý čaj, samozřejmě bez cukru.

Kolikrát a kolik jíst

Zásadní otázkou je správné rozložení příjmu potravy. Ideální je max. rozestup mezi jídly 3 hodiny. Přibližně se tak dostanete na 5 jídel za den. Zdá se to až absurdně hodně, ale pravdou je, že dieta není o hladovění, ale o správném příjmu potravy.

Zatímco 3 jídla (snídaně, svačina a odpolední svačina) jsou spíše menší a lehčí, tak oběd s večeří jsou normální porce s dostatkem zeleniny. Je dobré dodržovat tento režim a i když není po ruce zdravá potravina, tak pravidelně jíst, abyste nehladověli.

Napsat komentář