ZELENÝ JEČMEN

 

Mladý ječmen dokáže tělu dodat všechny živiny potřebné pro jeho přežití. Navíc v těle odstraňuje překyselení, jež je považováno za jednu z příčin oslabení imunitního systému a vzniku mnoha civilizačních chorob.

 

Zelený ječmen je označován jako superpotravina. Používá se jako doplněk stravy při hubnutí, posílení imunity a k podpoře celkového zdraví.

Dá se snadno sehnat v obchodech se zdravou výživou v podobě prášku či tablet vyráběných z mladých listů ječmene.

 

Co obsahuje zelený ječmen a jak nám může pomoci?

 

aminokyseliny – podporují hojení ran a normální funkci imunitního systému, dokáží zlepšit i kvalitu spánku

enzymy – zlepšují trávení, odstraňují z těla volné radikály

vláknina– pochlubit se může téměř 3 gramy na jednu polévkovou lžíci

vit. A – reguluje imunitní funkce, růst buněk a zrak

vit. C – hraje důležitou funkci ve všech procesech, jenž v těle probíhají, od zdraví kůže, přes hojení ran až po zdraví ústní dutiny

vit. K – základní mikroživina potřebná pro srážení krve, tvorbu kostí, zdravé srdce a další

vit. B1 – bojuje proti únavě, působí příznivě na nervový systém

vit. B2 – podporuje dobrý stav kůže, očí, vnitřních orgánů a ovlivňuje energetickou přeměnu v organismu

vit. B6 – nedostatek tohoto vitamínu se projevuje zvýšenou nervosvalovou dráždivostí

draslík – napomáhá funkci svalů, zvyšuje energii

vápník – základní stavební prvek kostí a zubů, odstraňuje z těla kyselost

hořčík – pomáhá v boji proti stresu

železo – důležité pro tvorbu hemoglobinu, podporuje silný imunitní systém

fosfor – zvyšuje energii, podporuje funkci ledvin

měď – nezbytná pro tvorbu kolagenu

mangan – napomáhá metabolismu a správné funkci štítné žlázy

kyselina listová – při jejím nedostatku se mohou vyskytnout poruchy růstu a neplodnost, ve zvýšené míře se doporučuje v těhotenství

kyselina pantotenová – zvyšuje kvalitu kůže, vlasů a nehtů

zinek – podporuje zdravý imunitní systém, zvyšuje plodnost obou pohlaví

 

Benefity zeleného ječmene pro naše zdraví.

 

Reguluje hladinu cukru v krvi.

Zelený ječmen může pomoci udržet zdravou hladinu cukru v krvi. Je to způsobeno obsahem nerozpustné vlákniny. Je možné, že zvýšení příjmu vlákniny sníží hladinu cukru v krvi a zlepší citlivost na inzulin.

 

Podporuje zdraví srdce.

Zelený ječmen obsahuje sloučeniny jako saponarin, kyselinu gama-aminomáselnou a tryptofan, které jsou spojovány se snížením krevního tlaku, snížením zánětu a zlepšením zdraví srdce.

 

Pomáhá při hubnutí.

Zelený ječmen má nízký obsah kalorií a vysoký obsah vlákniny, to z něj dělá skvělý doplněk zdravé redukční diety.

Vláknina prochází vaším tělem pomalu, a tak se budete cítit déle sytější.

 

Recept.

 

Zelený ječmen má jemnou, mírně nahořklou chuť a je tak skvělým doplňkem do ovocných a zeleninových šťáv, smoothies a koktejlů.

Jednoduchý recept na smoothie:

  • 1 – 2 čajové lžičky prášku ze zeleného ječmene
  • 1 středně velký banán
  • 1 šálek borůvek
  • 1 šálek mléka

 

Zelený ječmen je levnou, snadno dostupnou superpotravinou. S jeho pomocí posílíte svůj imunitní systém a dodáte tělu vše potřebné.