Rychle zhubnout 14 kg: Není to nemožný cíl!

Nabrali jste přes vánoční svátky nějaká ta kila navíc? Pak jistě už od Nového roku přemýšlíte nad tím, že začnete s hubnutím. Pro mnohé z nás je to již každoroční tradice, která však přináší zklamání, než trvalé výsledky.

Právě proto jsme se rozhodli připravit pro vás článek o rychlém zhubnutí 14 kg, které vyhledává stále více lidí. Už na první pohled se to zdá jako naprosto nemožný cíl. Rozhodně vám nebudeme nic nalhávat a „posvítíme si“ na toto téma, ale nemožný cíl to skutečně není.

Není rychlé hubnutí špatné?

Častá otázka je, zda je rychlé zhubnutí zdravé. Pro tělo je samozřejmě velkou změnou, když během pár týdnů ztratí nějaký zásadní objem. Jsou tady celkem tři zásadní problémy, na které je potřeba si dávat pozor.

  1. Drastické diety – Většina lidí si rychlé a výrazné hubnutí spojuje s dietami, při kterých např. pouze pije šťávy či jí suchary. To je nejhorší, co lze svému tělu udělat. Pár dní nemusí znamenat změnu, ale dlouhodobé nepřijímání tělu potřebných látek je velmi nezdravé. Tudy tedy cesta nevede!
  2. Povislá kůže – Někteří lidé s výraznou nadváhou po rychlém hubnutí mají převislou kůži. To se ovšem může stát i při pomalém hubnutí, takže poté je třeba drobný kosmetický zákrok, ale není to nic, co by mělo být velkým problémem.
  3. Jojo efekt – Asi největším problémem, i pro psychiku, je shození a poté opětovné nabrání kilogramů. To se děje především u diet, kdy změny jídelníčku nejsou trvalé. Proto je potřeba brát hubnutí jako dlouhodobou a někdy i celoživotní záležitost.

Změna jídelníčku a pohyb jsou nutné

Chcete skutečně zhubnout 14 kg a máte představu, že stačí pít nějaké shaky, dvakrát denně si dát tabletu a vyřadit sladké, ale jinak celý den prosedět u počítače? OMYL!

Zásadní změna jídelníčku i pravidelný pohyb jsou nedílnou součástí hubnutí!

Jako první byste se měli začít zajímat o to, jak změnit svůj jídelníček. Vyřadit sladkosti a fastfood je sice dobré, ale pouze jako začátek. Chcete-li mít skutečně viditelné a dlouhodobé výsledky v redukci tělesné hmotnosti, pak je potřeba mnohdy zásadní změna směrem ke zdravému a vyváženému stravování. Informace a vzorové jídelníčky si můžete najít sami, nebo se poradit s nějakým výživovým poradcem.

[alert-note]Ty nejzákladnější informace najdete i v našem článku Základy jídelníčku na hubnutí[/alert-note]

Někteří tvrdí, že největší zásluhu na hubnutí má jídelníček a jiní, že pohyb. My doporučujeme zaměřit se na obojí. Tím nemůžete udělat nic špatně. Pohyb je pro tělo důležitý a navíc kromě spalování přebytečných tuků má i mnoho dalších pozitiv např. zlepšuje náladu.

Začněte tedy přemýšlet nad tím, jaká činnost či sport by pro vás byl zajímavý. Nemá smysl chodit běhat, pokud vám to není příjemné. Místo toho lze vyzkoušet fitness apod. Důležité je, abyste měli dostatek pohybu každý týden.

Prášky na hubnutí? Klidně!

Chcete podpořit své hubnutí nějakými volně dostupnými prášky na hubnutí? My říkáme ANO. Není to nic, co by mělo být problémem, naopak mohou přinést zrychlení metabolismu a skutečně rychlý úbytek kilogramů. Je třeba si však dávat pozor.

Především na jejich složení. Na trhu je velké množství doplňků stravy, které slibují podporu při hubnutí. Vybírejte ty, které mají certifikáty, prodávají je české firmy a nejlépe s přírodním složením. Na internetu jich najdete velké množství a pořídit se dají už pod 500 Kč, takže není potřeba utrácet tisíce.

Je to pouze podpora! Mějte na paměti, že efektivní budou tyto doplňky až ve chvíli, kdy máte dostatek pohybu a vhodný jídelníček. I když se najdou lidé, kterým stačí k hubnutí užívat pouze tablety, většina z nás samotný účinek již tolik nepocítí. Nemáte-li tedy snahu o pohyb a zdravé straování, pak je nekupujte – byly by to vyhozené peníze.


A lze tedy rychle zhubnout 14 kg? To záleží, co si představujete pod pojmem „rychle“. I desítky kilogramů je možné zhubnout během několika málo týdnů. Je ovšem potřeba se do hubnutí pustit naplno a případně s odborníkem. Čím více máte kilogramů navíc, tím větší můžete očekávat počáteční úbytek. Jinak je potřeba se spokojit spíše s menším úbytkem. Důležité je, aby byl trvalý.

Napsat komentář