Tipy, jak začít s cvičením doma

 

Ať už jsou okolnosti, které vás donutili cvičit doma, jakékoli, nepolevujte. Možná jste ti, kteří jsou zvyklí na tréninky v posilovně a cvičení doma může být pro vás výzvou a překonáním se, nebo možná pouze chcete začít a do posilovny se vám nechce či nemáte dostatek času. Ať tak či onak, každý pohyb se počítá a udržet si formu lze i z domova!

V dnešním článku vám poradíme, jak vytrvat na cestě za lepší postavou, a jak se celého domácího cvičení chopit. 

Zvolte si čas

Jako první se zamyslete, kdy stíháte cvičení a zvolte si čas, kdy věnujete hodinku či dvě tréninku.

Nesnažte se cvičit pár minut během dne, ale udělejte si čas, kdy se budete věnovat opravdu pouze tréninku a ničemu jinému. Nenechte se rušit a nevyřizujte hovory, domácí práce nebo jiné povinnosti během této doby. V posilovně se také věnujete pouze tréninku a ničemu jinému a toho samého se držte i při domácím cvičení.

Tipy

  • vyhraďte si každý den (či několikrát týdně) čas, kdy si zacvičíte
  • nenechte se nikým a ničím rušit
  • k tréninku přistupujte zodpovědně a nezkracujte si tréninky

Připravte si prostor

Stejně jako naplánovaný čas je důležitý prostor.

Připravte si doma prostor nebo si zaberte místnost, kde budete cvičit, a kde vás nebude nic a nikdo rušit. Do zvoleného prostoru si můžete připravit také náčiní a cvičební pomůcky.

Nemusíte si hned pořizovat celé vybavení za x tisíc korun. Pro začátek vám postačí pár pomůcek, které můžete využít na různé cviky a zacílit tak všechny svalové partie.

Jaké pomůcky si pořídit?

  • švihadlo
  • podložka
  • odporové gumy
  • jednoruční činky
  • závaží
  • TRX systém

Tipy

  • vybavte se základními cvičebními pomůckami
  • zvolte si takový prostor, kde nebudete ničím a nikým rušeni

S hudbou a ve dvou se to lépe táhne

Hudba a parťák hrají také podstatnou roli při cvičení.

Pusťte si výbušnou hudbu, která vás namotivuje k vyšší aktivitě, rozproudí vás a celý trénink vás bude více bavit. Kromě hudby je také dobré cvičit ve více lidech.

Přeci jen, pokud cvičíte sami, můžete to vzdát. Pokud si však naplánujete trénink s kamarádkou/kamarádem, donutíte se odcvičit celý plánovaný trénink a nepřestat v polovině.

Domluvte se tedy s někým, s kým půjdete do této „výzvy“ a díky tomu vytrváte.

Naplánujte si tréninky

Dalším tipem, jak vytrvat při cvičení doma, je naplánování si tréninků.

Můžete se inspirovat na internetu, podívat se, jaké tréninky lze provádět doma bez vybavení posiloven a naplánovat si, jaký trénink odjedete v daný den.

Pokud jste zvyklí na posilovnu, můžete využít domácí cvičení na zlepšení se ve vašich slabých stránkách. Většina lidí má slabý střed těla, což zvládnete posílit z domova. Také můžete zařadit kompenzační cvičení, aktivaci kyčlí, uvolnění zad a zlepšení stability.

Možností je nepřeberné množství, stačí si vybrat, jaké tréninky zvolíte a naplánovat si jednotlivé tréninky na dny v týdnu. Držte se tohoto plánu a brzy uvidíte výsledky!

Tipy

  • plánujte si tréninky dopředu (jóga, střed těla, kruhové tréninky, tréninky se zacílením na svalové partie)
  • vylepšete své slabiny (střed těla, ohebnost, stabilita, apod.)

A především, nevzdávejte se!