7minutový trénink: Stačí, nebo ne?

Možná už jste o něm slyšeli – krátký a intenzivní trénink, který zabere pouhých 7 minut. Založen je na principu kruhového tréninku a v deníku The New York Times byl představen jako trénink založený na vědeckých pracích.

Jaká je ovšem pravda? Může 7minutový trénink nahradit drahou permanentku do posilovny či tradiční známé sestavy, které zaberou půl hodiny až 2 hodiny?

Jak vypadá 7minutový trénink

Celý trénink se skládá z celkem 12 zcela běžných cviků jako jsou kliky, dřepy, sklapovačky, ale třeba i běhu na místě. Zkrátka tak, aby bylo pokryto svalstvo po celém těle. Nechybí tak ani cvik na tricepsy. Výhodou je, že není potřeba žádné výbavy. Kromě schodu či židličky a zdi.

Každý cvik se provádí 30 sekund a poté je pár sekund pauzy. Pro začátečníky se to bude jevit jako velmi intenzivní trénink, což také ve své podstatě je, naopak zkušení budou kroutit hlavou, že je to „čajíček“.

Pro koho je trénink určen

Na první pohled by se dalo říct, že pro všechny lidi, kteří chtějí posilovat, ale zas tak jednoduché to nebude. Názory na 7minutový trénink se poměrně dost rozchází (jak to u populárních věcí bývá).

Základním rozporem je fakt, zda je to skutečně vědecký trénink, nebo ne. Nejrozumější odpověd je asi – napůl. Ono sestavení skutečně vychází ze několika studií, ale rozhodně se nejedná o žádné podložitelné vědecké závěry ani rozsáhlé studie. Rozhodně to však trénink nijak výrazně nedegraduje, ale spíše ho řadí k dalším stovkám různých programů, které vyhovují někomu více, někomu méně.

Máte-li zájem si protáhnout celé tělo a dostat se celkově do formy, pak je toto ideální trénink. Široký záběr cviků, které jsou zaměřené na celé tělo, tak abyste neposilovali pouze jednu skupinu svalů. To je asi největší plus tohoto tréninku a ideální je tedy pro lidi, kteří doposud necvičili, jednak tím, že většinou chtějí získat lepší fyzičku celého těla a poté také proto, že jim to nezabere mnoho času.
Dále ho mají v oblibě lidé, kteří by rádi posilovali, ale jejich styl života jim nedovoluje si zajít pravidelně do posilovny, zaběhat apod. U nich je opět oblíbený především pro časovou nenáročnost a je možné ho stihnout večer před spaním či hned ráno.

Lidé se zkušenostmi z posilováním se možná budou divit, ale i pro ně může být tento trénink vhodný. Jednak je možné zvydnout obtížnost výrazně pomocí setů, tedy místo 7 minut rovnou 14 či 21 minut, ale také jako rozhýbání, po kterém už se mohou zaměřit třeba na konkrétní partie svalů.

Videa a aplikace

Závěrem ještě musíme dodat, že existuje velké množství videí a aplikací, které se tomuto tréninku věnují. Díky jeho popularitě si tak můžete na chytrém telefonu zaznamenávat, ve které dny jste trénink cvičili. Oproti jiným cvičením tady existuje motivační prvek, který vám může pomoci v cestě za vypracovanými svaly.

A pokud byste se chtěli podívat jakých 12 cviků konkrétně 7minutový trénink obsahuje a jak může vypadat, pak přidáme i jedno z mnoha videí, které jsou na toto téma vytvořené:

Napsat komentář