7 tipů proti únavě

Jak na únavu? To je otázka, která trápí mnoho lidí. Druhů únavy je mnoho a někdy se jedná i o regulérní nemoc. Říká se tomu chronická únava/chronický únavový syndrom nebo odborněji myalgická encefalomyelitida. Nic příjemného to není.

Únava člověka přepadá i několikrát za den a mít deprese není těžké, neboť téměř nic neuděláte a okolí vás má za lenochy. S každou nemocí se musí bojovat. I zde je odhodlání klíčové. Lékaři si však dost dobře neví rady a proto musíme zkoušet i alternativní způsoby léčby. Zde je několik tipů na boj s únavou a to i s tou normální:

  1. Dodržovat pitný režim – dostatek tekutin je pro naše tělo klíčový. Pokud nemáte denně alespoň 2,5 litru vody, malatnost a únava brzy nastoupí. Při chronické únavě je doporučená dávka minimálně 3 litry čisté vody. Hlavně žádné sladké limonády!
  2. Pravidelně cvičit – cvičení nás dokáže „nakopnout“, rozproudí krev, okysličí tělo. I když jste unavení, překonejte se a sportujte, stačí rekreačně.
  3. Vitamíny – i doplňky stravy nám mohou pomoci v boji s únavou. Pokud nemáte dostatek některých vitamínů, je na místě je doplnit v podobě multivitaminových tablet.
  4. Ovoce a zelenina – zní to jako rada od maminky? Ovoce a zelenina obsahuje nejen mnoho vitamínů, ale také např. draslík, jeho nedostatek způsobuje únavu. Váš jídelníček by tedy měl být bohatý na ovoce a zeleninu, změna je zde nutná.
  5. Dostatek spánku – dospělí potřebují 7-8 hodin spánku denně. Pokud ponocujete nebo spíte nepravidelně, je jasné, že problém s únavou nastane. Nemyslete si však, že více spánku vám to jednou za čas vynahradí, budete akorát malátní. Pravidelně chodit spát na 8 hodin je lék nejen na únavu.
  6. Naučte se zvládat stres – stres je všude a ničí nás. Únava je jedním z jeho důsledků, proto je třeba učit se ho zvládat.
  7. Zkontrolujte svoje léky – některé léky mohou způsobovat únavu.  Pokud tedy berete nějaké léky, měli byste si toto zjistit a případně konzultovat s lékařem.

Únava je v dnešním světe častý nepřítel. Na tu fyzickou po nějakém výkonu stačí cukr, na chronickou to chce změnu životního stylu. Často se uchylujeme ke kofeinu, který nás sice nabudí, ale jen na chvíli a čím více ho konzumujeme, tím více ho potřebujeme, jinak jsme stále vyčerpanější, je to droga. Nepřekonávejte únavu, zlikvidujte jí!

Napsat komentář