7 tipů pro zdravější koktejly

Pokud je vám více než 18 let, pak jste jistě nějaký ten alkoholický koktejl ochutnali. Jsou většinou sladké, krásně barevné a často nechybí ani pověstný deštníček. I když jsou ozdobené kouskem ovoce a mají v sobě nějakou tu šťávu, není to záruka, že by to byla snad „vitamínová bomba“.

Obchody dokonce nabízejí nejrůznější předpřipravené směsi, ke kterým stačí přidat jen nějaký džus, led, kus ovoce a tropický drink je hotový. Právě zde se však skrývá nebezpečí, že takový koktejl bude plný éček a přidaného cukru.

Připravili jsme si pro vás však seznam 7 jednoduchých tipů, se kterými snadno uděláte zdravější koktejly, než jste třeba doposud dělali.

  1. Používejte čerstvě vymačkanou šťávu – Pokud si vymačkáte šťávu z ovoce sami, máte jistotu, že obsahuje jen přírodní cukr, žádnou chemii a nechybí dužina. Navíc si ji můžete naředit podle chuti a snížit tak obsah cukru ještě více.
  2. Místo sirupu med – Častou ingrediencí koktejlů je sirup, tedy pouze směs cukru s vodou. Ten lze však často nahradit medem, který nejen stejně dobře osladí, ale obsahuje mnoho zdraví prospěšných látek. Když už sladit, tak zdravě!
  3. Přidejte celé ovoce – Jako náhradu cukru a sirupů můžeme použít ovoce. Prostě tam přidáme ovoce (pokud se hodí do receptury) a tím získáme nejen přírodní cukry, ale také minerály, vitamíny a antioxidanty.
  4. Raději světlý alkohol – Pokud váháte na výběrem koktejlu, zvolte ten, ve kterém je světlý alkohol (bílý rum, vodka, gin apod.) nad tím s tmavým. Neobsahuje tolik látek navíc, které musí tělo odbourávat a kocovina není pak tak hrozná.
  5. Pouze jeden panák – Omezte se na jediný panák do každého koktejlu. Víc alkoholu znamená i více kalorií, nemluvě o tom, že silnějších koktejlů si jistě nedáte více.
  6. Na objemu záleží – Objem je důležitý, především u koktejlů, které jsou „tekuté kalorie“. Proto je dobré dodržovat maximální objem +/- 230 ml.
  7. Vybírejte výživné ingredience – Stále více koktejlů obsahuje přísady jako zázvor, citrón, káva, čaj atd. Ty jsou nejen zajímavé, co do chuti, ale také obsahují spoustu hodnotných látek, které mohou redukovat nepříznivý vliv alkoholu.

Jak vidíte, není to nic těžkého, udělat o něco zdravější koktejl. Existují jich tisíce, takže vyzkoušejte i ty neznámé, které ovšem obsahují mnohem více zdraví prospěšných ingrediencí. Jistě vás překvapí i svojí chutí.

Napsat komentář