10 rad, jak žít zdravěji ještě dnes

Stres, který řešíme přes různé zlozvyky, k tomu třeba nezdravé jídlo a nedostatek pohybu. Toto lze vydržet týden ale většině lidí to zůstane po desítky let. Pak je skolí nějaká nemoc a mohou být rádi, že přežijí. Nemoci přináší problémy a život si moc neužijete.

Lepší je tedy nemocem předcházet a moci si užívat život ve zdraví. Připravili jsem pro vás tedy několik jednoduchých rad, které vám pomohou žít zdravěji. Nejdůležitější je však to, že s nimi můžete začít hned teď. Odkládání nemá smysl, je třeba začít již dnes. Některé jste možná slyšeli od rodiny či známých.

  1. Přestaňte pít alkohol – pokud pijete často alkohol, pak to vašemu tělo jistě příliš neprospívá. Ničení orgánů, ztráta energie či zvyšování tělesné hmotnosti, takové může mít konzumace alkoholu následky. Zkuste tedy omezit jeho konzumaci a místo tvrdého alkoholu si dopřát maximálně sklenku vína či piva.
  2. Nekuřte – kouření možná uklidňuje, ale absolutně nijak tělu neprospívá. Karcinogenní látky, které zanáší vaše plíce a také ničí zdraví ostatních v okolí. Jistě je zbytečné zmiňovat to, že tento zlozvyk stojí čím dál více peněz, které lze investovat lépe. Omezte tedy kouření (třeba s elektronickou cigaretou) a snažte se s ním zcela přestat, je to bezpochyby to nejlepší, co pro své zdraví uděláte a není na to nikdy pozdě.
  3. Jezte ovoce a zeleninu – nejlépe si každý den dopřejte několik kousků zeleniny a ovoce. Ideální místo dortíků a tyčinek ke svačině. Ke každému většímu jídlu byste si pak měli udělat zeleninovou či ovocnou přílohu. Tento tip vám dodá vitamíny a všechny důležité látky, budete zdravější a plní energie. Udržíte si navíc i skvělou postavu.
  4. Místo fastfoodu domácí strava – tučné a nezdravé jídlo z fastfoodu nikomu neprospívá, už vůbec, pokud jej konzumujete několikrát týdně. Nahradit ho poctivou domácí stravou, z čerstvých a kvalitních surovin, je požehnáním pro vaše tělo. U vaření se navíc můžete skvěle odreagovat.
  5. Cvičit každý den – pohyb je pro naše tělo stejně důležitý jako jídlo či voda. Každodenním cvičením nastartujete a okysličíte svůj organizmus, zbavíte se stresu. I po vyčerpávajícím dnu vám fyzická zátěž dodá energii, uvolní vás a spánek bude lepší. Nemusíte nutně běhat či sportovat, stačí se projít, zaplavat si.
  6. Pijte více vody – dodržujete pitný režim? Sladké limonády, káva apod. to není pro tělo voda, ale spíše mix kyselin, kofeinu, cukrů a barviv. Správně byste měli vypít za den 8 sklenic čisté vody. Voda z kohoutku je u nás kvalitní věřte, že únava a mnoho problémů se s ní lehce spláchne.
  7. Dýchejte zhluboka – pět minut denně dýchejte zhluboka. Musíte cítit jak vzduch proudí do vašich plic. Zbavíte se stresu a kyslík vám pomůže být plní energie. Nejvíce vám dýchání pomůže na čerstvém vzduchu, třeba v lese.
  8. Usmívejte se více – stres nám velmi škodí a na zdraví se to dříve či později odrazí. Smích je nejúčinější způsob jak se ho zbavit. Zkuste se každý den něčemu zasmát, uvidíte, jaký velký přínos to pro vás má.
  9. Nemyslete na práci – netahejte si práci ve své hlavě i do postele či k večeři. Když přestanete pracovat, nechte pracovní problémy ležet a nezatěžujte se s nimi. Odpočinete si a vše pak lépe vyřešíte, než když vás budou celý den pronásledovat.
  10. Ukončete negativní vztahy – na naše zdraví mají vliv i emoce. Některé partnerské/přátelské/pracovní vztahy nás mohou zcela zničit a špatná psychika je častým spouštěčem nejrůznějších onemocnění. Tyto „špatné“ vztahy je tedy třeba urovnat a nebo zcela ukončit.

Doufám, že vám těchto 10 tipů pomůže začít žít zdravěji, mít více energie a také cítit se šťastněji. Jistě některé znáte, důležité je však začít hned a vytrvat.

Napsat komentář